Şebnem'in Ev hali

5 Mart 2015 Perşembe

YABAN MERSİNLİ LİMONLU KEK

yaban mersinli limonlu kek

    Merhaba. Limonlu mayhoş bir kek yapmak için başladığım tarifime son anda eklediğim yaban mersini çok yakıştı. Hoş rengi ve mayhoş tadı ile kekimi zenginleştirdi.


Malzemeler:

2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt + süt
1 limonun kabuğu ve suyu
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 fiske karbonat
Yarım su bardağı yaban mersini kurusu + 1 çay kaşığı un
mayhoş kek


Yumurta ve şekeri beyazlayana kadar mikser ile yüksek hızda çırptım.
limonlu kek

Limonun kabuğunu rendeledim, suyunu sıktım. Bardağın yarısını yoğurt ile doldurup üzerini süt ile tamamladım. Bardağı tam doldurmadan bir parmak eksik olacak şekilde sıvıyağ doldurdum. Hepsini yumurta ve şekere ekledim karıştırdım.
2,5 bardak un, kabartma tozu ve karbonatı birlikte eleyerek ekledim. Düşük hızda unlar görünmeyene kadar karıştırdım.
mayhoş kek

Yaban mersinlerini 1 çay kaşığı un ile karıştırıp ekledim, bir kaşıkla karıştırdım.
Bir iki damla sıvıyağ ile yağlayıp unladığım kalıba döktüm. Soğuk fırında 160 derecede 40 dakika pişirdim. 5 dakika da fırında dinlendirdim. Mayhoş kek hazır. Çok nefis oldu ve deneyenlerden tam puan aldı ;)) Afiyet olsun.
yaban mersinli kek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder