Şebnem'in Ev hali

3 Mart 2015 Salı

TAVUKLU TERBİYELİ KEREVİZ

tavuklu kereviz
   
    Merhaba. Benim çok sevdiğim ama pek kimsenin bilmediği bir tarif hazırladım. Çok lezzetli oluyor, kesinlikle denemelisiniz.
 
Malzemeler:
 
2 adet tavuk bonfile
2 adet orta boy kereviz
1 adet kuru soğan
1 adet limon
2-3 dal maydanoz
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 + 1/2 su bardağı su
1 yumurta sarısı
Tuz
Bir tutam karabiber
terbiyeli kereviz
 
 
    2 bardak suya yarım limon suyunu ekledim, kerevizleri doğrayıp bu suya koydum.
kereviz yemeği
 
    Doğranmış kuru soğan ve sıvıyağı tencereye aldım soteledim.
    Tavukları, kerevizler ile aynı büyüklükte olacak şekilde doğradım tencereye ilave ettim.
tavuk yemekleri
 
    Tavuklar pişince suyu ile beraber kerevizleri ekledim. Tuz ve karabiberini de ilave edip 10 dakika kaynattım.
terbiyeli tavuklu kereviz
 
     Kalan yarım limonun suyu, yarım bardak su ve yumurta sarısını çırpıp yemeğe ilave ettim.
 
    Yemek kaynayınca ince kıyılmış maydanoz ekleyip ocağı kapattım.
 
  Çok kolay ve hızlı hazır olan bir yemek. Uyarıyım ben ekşiyi bol kullandım, siz sevmiyorsanız yarım limon kullanabilirsiniz.  Annem bu tarifi maydanoz kullanmadan yapar fakat bu terbiyeye yakıştırdığım için ben maydanoz kullandım. Afiyet olsun :))

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder