Şebnem'in Ev hali

19 Mart 2015 Perşembe

SİMİT POĞAÇA

simit poğaça
    Merhaba. Bu tarifi kahvaltı sofrası için hazırladım. İç malzeme kullanmadım. Simit lezzetinde ama yumuşacık poğaçalarım oldu. Ölçüleri 1 tepsi ve 2 tepsi için ayrı ayrı vereceğim. Ben 1 tepsi olarak hazırladım.

Malzemeler:
 
1 Tepsi için:                                                   2 Tepsi için:
 
1 çay bardağı ılık süt                                1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su                                 1 su bardağı ılık su 
1 çay bardağı sıvıyağ                              1 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı instant maya                    1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tozşeker                              1 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz                                          1 tatlı kaşığı tuz
6 çay bardağı un (yaklaşık)                6 su bardağı un ( yaklaşık )
İsteğe bağlı 1 çay kaşığı mahlep        İsteğe bağlı 1 tatlı kaşığı mahlep
2 paket susam                                            4 paket susam
1 yemek kaşığı pekmez                           2 yemek kaşığı pekmez
3 yemek kaşığı su                                     6 yemek kaşığı su
mayalı poğaça
 
 
     Su ve sütü cezvede biraz ılıtıp yoğurma kabına aldım. Üzerine maya ve şekeri ekledim karıştırdım, sıvıyağı ekledim. Unu eleyerek ekledim üzerine tuzu serptim. Bu aşamada mahlebi de ekleyebilirsiniz. Benim mahlebimin son kullanma tarihi geçmiş kullanamadım, mahlepsiz yaptım. Unun hepsini birden eklemek yerine yoğurdukça ekleyin. Yaklaşık un ölçüsünü verdim, hamurun kıvamı yumuşak ama güzel toparlanan ele ve kaba yapışmayan kıvamda oluyor.
ipek poğaça tarifi


    Yoğurma kabını streç film ile örttüm, yaklaşık 40 dakika hamur iki katı olana kadar mayalanmaya bıraktım. Aceleniz var ise bu süreyi 20 dakikaya düşürebilirsiniz, ben bazen öyle yapıyorum.
mayalı simit poğaça
 
    Hamur mayalanırken  pekmez ve suyu karıştırdım. Susamı tavaya aldım ve kavurdum. Aman dikkat çok çabuk dumanlar yükseliyor. Hızlıca karıştırarak susamların rengi kahverengiye dönene kadar kavurdum. Burada belirtmek istediğim bir konu var. Ben poğaçaları komple pekmezli suya batırıp, yine komple susama batırdım. Bu şekilde 1 paket susam yaklaşık olarak yarım tepsi malzemeye yetiyor. Sizin susamınız az ise veya çok sevmiyorsanız, hamurlara şekil verip tepsiye dizdikten sonra pekmezli suyu fırça ile üzerlerine sürüp susamı da serpiştirebilirsiniz.
simit tarifi
 
     Hamur mayalanınca 8 parçaya bölüp irice poğaçalar yaptım. Pekmezli su ve susama batırıp tepsiye dizdim. 20 dakika tepside mayalandırdım. 180 dereceye ısıtılmış fırında 25 dakika pişirdim. Simit poğaçalar ile kahvaltımız çok güzeldi. Sofradakiler hazır simitlerden daha güzel olmuş dediler ve her zaman yapmamı istediler :)) Afiyet olsun.

poğaça tarifi
mayalı tarifler
 

                  


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder