Şebnem'in Ev hali

11 Mart 2015 Çarşamba

KIYMALI KARNABAHAR

   
kıymalı karnabahar yemeği
    Merhaba. Her hafta karnabahar alıyorum ama hep kızartıyorum. Bu sefer sağlıklı olsun, hafif olsun diye yemeğini yaptım. Kıymalı karnabahar yemeği, şeker gibi lezzetli olmuş denir ya öyle lezzetli geliyor bana. Yanında yoğurt ile yemeyi tercih ediyorum fakat limon ile de güzel oluyor. Ölçüler 4-5 kişiliktir.
 
Malzemeler:
 
Orta boy karnabahar (yaklaşık 500 gram )
200 gram kıyma
1 adet kuru soğan
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
Yarım çay kaşığı kimyon
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
Su
karnabahar yemeği
 
    Karnabaharın net bir ölçüsü yok. Ama bu tarz yemeklerde sebze biraz fazla olmuş, kıyma biraz az olmuş önemli değil. Mutfak hali bu, bazen elimizdeki malzemelere yemeği uydurmamız gerekebilir.
kıymalı karnabahar

    Kıymayı sıvıyağ ile biraz soteleyip, rondoda kıydığım soğanı ekledim. 1-2 dakika pişirip salçayı ekledim. Karnabaharı küçük çiçeklere ayırdım, kalın saplarını da doğradım tencereye ekledim. Kıyılmış sarımsak, tuz ve baharatları ekledim 2-3 dakika soteledim. Karnabaharların üzerini kapatmayacak kadar, yaklaşık 4 su bardağı su ekledim. 20 dakika civarında pişti. Afiyet olsun.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder