Şebnem'in Ev hali

23 Mart 2015 Pazartesi

ISPANAKLI TAVUKLU ÇEKTİRME MAKARNA

çektirme makarna


    Merhaba. Pazar günü herkes evde olunca fazla mutfakta kalmak istemiyorum. Elimdeki malzemeleri gözden geçirdikten sonra ortaya çıkan tarif muhteşem bir makarna oldu.  Üç yemeğin tek tabakta buluşması diyebiliriz. Makarnayı pişirmek için tavuk suyu kullandım ve lezzeti garantilemiş oldum. Yemeği yiyenleri itina ile izledim. Ağızları yana yana art arda ağza atılan lokmaları görünce, tam puan aldığımı anladım. Buyurun tarifime...
 
4 kişilik
Malzemeler:
 
250 gram ıspanak
2 adet tavuk budu
3 dal taze soğan
1 diş sarımsak
3 bardak fiyonk makarna
1-2 yemek kaşığı sıvıyağ
1-2 çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karabiber
5-6 bardak tavuk suyu
Kaşar peyniri rendesi
tavuklu çektime makarna
 
    Tavuk butlarını düdüklü tencerede bol su ile 15 dakika pişirdim. İçine bir kuru soğan ve iki sarımsak ekledim, suyuna lezzet versin diye. Pişen tavuk butlarını çatalla iri iri parçaladım.
ıspanaklı makarna
 
    Ayıklayıp yıkadığım ıspanak , sarımsak ve taze soğanı doğradım çok az sıvıyağda suyunu çekene kadar soteledim.
makarna
 
    Üzerine makarnaları ekleyip 1-2 dakika daha soteledim.
çektirme makarna
 
    6 bardak tavuk suyu ekledim. Biraz sulu seviyorum, siz tamamen çekmesini istiyorsanız 5 bardak koyabilirsiniz. Gerekirse sonra da su ekleyip ayarlayabilirsiniz.
tavuklu çektime makarna
 
    Kaynayınca tavukları, tuz ve karabiberi ekleyip kapağını kapattım 15 dakika orta ısıda pişirdim. Üzerine kaşar peyniri rendesi ile servis ettim. Yoğurt veya sarımsaklı yoğurt ile de servis edebilirsiniz. Pratik, lezzetli ve besleyici bir tarif . Afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder