Şebnem'in Ev hali

9 Mart 2015 Pazartesi

ÇILBIRLI ISPANAK

   
çılbırlı ıspanak

    Merhaba. Bu aralar tarifler birikti. Geçen hafta yapmıştım çılbırlı ıspanak yemeğini. Genelde acelemiz olduğundan veya daha pratik olduğu için yumurtayı ıspanağın içine ilave edip pişiriyoruz. Fakat çılbırın lezzeti ve kıvamı daha farklı oluyor. 1 kilo ıspanak kullandım, yumurtayı da isteğe göre kişi başı 1 veya 2 yumurta olarak pişirdim. Bu yüzden bu yemeğe ölçü vermek çok doğru olmaz aslında. Kendi kullandığım ölçüler üzerinden porsiyon sayısı için fikir vermeye çalışacağım.

 
4-5 Kişilik
Malzemeler:
 
1 kilo ıspanak
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz
Karabiber
 
4 adet yumurta
Su
Sirke
Tuz
 
1-2 Diş sarımsak
250-300 Gram yoğurt
 
Sos için:
 1 yemek kaşığı tereyağ
 1 yemek sıvıyağ
 1 çay kaşığı biber salçası
 1 çay kaşığı kırmızı tatlı toz biber
 2 yemek kaşığı su
yumurtalı ıspanak
 
 
      Soğanı rondoda kıyıp sıvıyağ ile birlikte soteledim.
     Yıkanmış doğranmış ıspanakları ilave ettim. Tuzunu karabiberini ekleyip kapağını kapattım. Orta ısıda arada karıştırarak suyunu çekene kadar pişirdim.
ıspanak yemeği
 
    Sarımsakları ezip yoğurt ile karıştırdım.
çılbırlı ıspanak yemeği
 
    Çılbırı pişirmek için çorba tenceresinin en az yarısını dolduracak kadar su ekledim. Bir kaşık sirke ve biraz tuz ile kaynattım. Yumurtayı bir kaseye kırdım. Ocağın ayarını en kısığa getirip suyun kaynamasını durdurdum. Kaseden yavaşça yumurtayı tencereye döktüm. Su kaynarken yumurtayı eklersek akı dağınık pişer. Tencereye yumurtayı ekleyince bir kaşıkla hafifçe yerinden oynatalım, dibe yapışma olmasın. Ben beyazı pişince alıyorum sarısı sıvı kalıyor. Kıvamı isteğinize göre ayarlamak için bir kevgir veya kaşık ile yumurtayı yavaşça alın parmağınız ile kontrol edin. Bu kısımda pek açıklayıcı olamadım kusura bakmayın, sanırım biraz tecrübe gerektiriyor.
    Sos malzemelerini su hariç tavaya aldım. Biraz kavrulunca suyu ekledim. Su salçanın topaklarının açılmasını ve daha homojen olmasını sağlıyor.
     Tabağıma ıspanağı aldım üzerine sarımsaklı yoğurt ekledim. Çılbırı süzerek aldı yoğurdun üzerine yerleştirdim ve sos ekledim.
       Çılbırı en son servis edeceğimiz zaman pişirelim bekletmeden servis edelim. Aşağıdaki resimde yumurta sarısının kıvamını görüyorsunuz. Afiyet olsun :))
yumurtalı ıspanak
 
   



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder