Şebnem'in Ev hali

7 Şubat 2015 Cumartesi

TARÇINLI MANTARLI TAVUK

Tarçınlı manrtarlı tavuk
    Tarçın, mantar-tavuk ikilisine çok yakışıyor. Klasik tariflerin dışına çıkıp bu lezzeti denemelisiniz.

 
Malzemeler:
 
700 gram tavuk
400 gram mantar
1 adet kuru soğan
1 diş sarımsak
1 su bardağı domates püresi
1 yemek kaşığı sirke
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı kekik
Tuz
Sıvıyağ
Su
 
mantarlı tavuk
 
    Tavuğun yağlı kısımlarından kullandım, daha yumuşak ve lezzetli oluyor. Tavuk göğüs eti ile de oluyor. Bende ev yapımı domates püresi vardı, sizde yoksa domates veya salça kullanabilirsiniz.
 
1. Tencereye az sıvıyağ ekledim, yüksek ısıda iri küpler halinde doğradığım tavuk etlerini pembelikleri gidene kadar pişirdim.
2. Küçük doğradığım soğanı ekledim.
3. Soğanlar saydamlaşınca dörde böldüğüm mantarları ilave ettim.
4. 1-2 dakika soteledikten sonra domates püresi, kekik, tarçın, sirke, tuz ve küçük doğranmış sarımsak ekledim.
 
tarçınlı mantarlı tavuk
 
    Çok az su ekledim. Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi üstünü kapatmayacak kadar.  15 dakika orta ısıda kaynatarak pişirdim, suyunu biraz çekti ve koyulaştı.
mantarlı tavuk
 
    15-20 dakika dinlendikten sonra servise hazır oldu. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder