Şebnem'in Ev hali

20 Şubat 2015 Cuma

PİRİNÇLİ ISPANAK

   
ıspanak yemeği
    Merhaba, şöyle bir baktım da nerdeyse bir ay olmuş ıspanak ile bir şeyler yapmayalı. Çok açmışım arayı hemen kapatmalıyım :)  Pirinçli ıspanağı yaparken ya susuz pişiriyorum ya da duruma göre çok az su ilave ediyorum. Ispanağın kendi suyu pişmesine yetiyor genelde. Bu tarifte yarım bardak su kullandım. Siz daha sulu tercih ediyorsanız suyu 1 bardağa çıkarabilirsiniz.

Malzemeler:
 
Yarım kilo ıspanak
1 adet kuru soğan
1 adet havuç
1 yemek kaşığı salça
Sıvıyağ
Karabiber
Tuz 
Yarım bardak su
pirinçli ıspanak tarifi
 
     Tabi birkaç saat önceden ıspanağı yıkamaya başladım. Erkenden başlıyorum yıkamaya, hiiiç acelem yok. Mutfağa girip çıktıkça yıkayıp tekrar suya bırakıyorum ıspanakları. Suyun dibinde toprak görmeyene kadar devam ediyor bu işlem .
pirinçli ıspanak nasıl yapılır
 
     Ispanaklar pişmeye hazır, iri iri doğradım bir kenarda sıralarını bekliyorlar.
    Pirinci 1 saat tuzlu ılık suda beklettim, çabuk pişsin diye. Yıkadım süzdüm.
    Havuç ve soğanı rendeledim sıvıyağda yumuşayana kadar soteledim ve salçayı ilave ettim.
    Salça kavrulunca ıspanak, pirinç, tuz, karabiber ekledim.
    Hızlıca biraz daha soteleyip suyunu ekledim kapağını kapattım. Ispanağın suyunu kaybetmek istemiyorum.
ıspanak tarifi
 
    Kaynayınca kısık ateşte yaklaşık 20 dakikada pişti. Biraz dinlendirdim ve servise hazır.
    Şeker gibi çok lezzetli olmuştu. Bazen daha bir lezzetli oluyor bu yemek, benden mi ıspanaktan mı kaynaklanıyor bilemedim. Afiyet olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder