Şebnem'in Ev hali

23 Şubat 2015 Pazartesi

PATATESLİ KIYMALI BOŞNAK BÖREĞİ

boşnak böreği


    Merhaba. Boşnak böreği bizim evimizde ana yemek olarak yenir ve yanında mutlaka ayran olur.  Bu sefer en sevdiğim olan Patatesli Kıymalı Boşnak böreğini yaptım.  

 
Malzemeler:


4,5 su bardağı un (550 gr)
1 + 3/4  su bardağı su (350 ml)
1 tatlı kaşığı tuz

İç malzemeleri:

250 gram kıyma
1 adet kuru soğan
4 adet orta boy haşlanmış patates
Karabiber
Tatlı kırmızı toz biber
Tuz
 
Yarım su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağ
 

    Unu yoğurma kabına eleyerek aldım su ve tuzu ilave ederek 10 dakika yoğurdum.  Yumuşak bir hamur elde ettim. İki  bezeye ayırıp nemli beze sardım bir saat dinlendirdim. Alttaki resim dinlenmiş hali.
çarşaf böreği



    Hamur dinlenirken iç malzemesini  hazırladım. Rendelediğim kuru soğan ile kıymayı az sıvıyağ ekleyerek pişirdim. Fazla kavurup kurutmadım biraz sulu bıraktım. Patatesleri rendeledim. Kıyma, patates, karabiber, kırmızıbiber ve tuzu karıştırdım.
papatesli kıymalı börek

 
                                       
     Sıvıyağ ve tereyağı birlikte ocağa alıp yakmadan erittim.
çarşaf böreği
 
    Masaya börek açma bezimi serdim. Hamurun altını üstünü unlayarak merdane ve oklavayla biraz açtım, servis tabağından biraz büyük oldu. 2-3 kaşık hazırladığım yağdan gezdirip elim ile hamurun her yerine iyice yağı sürdüm. 5-10 dakika beklettim.
    En dış kenardan hafif hafif çekerek 3-4 tur hamurun çevresini dönerek açtım. Bu sırada ortası incelmiyor sadece dış kenarlar açılıyor. Kenarlara gelecek şekilde iç malzemenin yarısını koydum ve çekerek üstüne kapattım.

                                        

     Hamura bir iki kaşık daha yağ gezdirip açmaya başladım. Yine aynı yönde daireyi dönerek biraz çekip  yarım tur rulo yaptım. Hamurun ortası incelmeye başladıkça ruloları tam tur sarmaya başladım. Hamur çok incelince veya yırtılmaya başlayınca ortasına bıçakla bir çizgi çekip sarma işlemini bitirdim.

    Çember şeklinde sarma işlemi bitti. Daha kalın olan yerler varsa yanlara çekiştirerek biraz inceltebilirsiniz. Diğer hamura da aynı işlemleri uyguladım. Tepsiye dizdim kalan yağı üzerine sürdüm. 200 dereceye ısıtılmış fırında 35 dakika pişirdim. Yapım aşamalarını Pırasalı Boşnak Böreği tarifimde daha önce de anlatmıştım, oradan da bakabilirsiniz. Afiyet olsun. 
 
        
boşnak böreği





 



 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder