Şebnem'in Ev hali

18 Şubat 2015 Çarşamba

MENEMEN

   
menemen
    Menemen her ne kadar kahvaltılık olarak geçse de her öğün yemek için uygun bir yemek. Herkesin menemen yapışı ufak da olsa farklılıklar gösterir. En büyük fark kuru soğan ile mi sarımsak ile mi yapıldığıdır bence. Ben soğanlı yapmıyorum, sarımsaklı tercih ediyorum. Soğan girdiğinde işin içine yemek gibi oluyor sanki, ben omlete benzemesini seviyorum. Tabi bu benim tercihim. Domatesleri de rendelemeyi tercih ediyorum, küp küp doğramıyorum.Gelelim malzemelere ve tarife...
Malzemeler:
 
2 adet domates
2 adet sivribiber
1 diş sarımsak
2 adet yumurta
Sıvıyağ
Tereyağ
Kuru nane
Tuz
menemen
 
    Sivribiber ve sarımsağı ince doğrayıp az sıvıyağ ile birlikte tavada soteledim. Domatesleri rendeledim az tereyağ ve tuz ile birlikte tavaya ekledim.
domatesli biberli omlet
 
     Domatesler 1-2 dakika pişip suyunu çekince yumurtaları ekledim. Hızlıca karıştırdım, üzerine nane gezdirdim ve kapağını kapattım. Ocağı kapattım kapağı kapalı olarak 5 dakika bekledim ve servise hazır afiyet olsun.
biberli domatesli omlet
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder