Şebnem'in Ev hali

22 Şubat 2015 Pazar

KISIR

   
kısır tarifi
    Merhaba. Türk mutfağının vazgeçilmezidir kısır, özellikle çay saatlerinde baş köşede hemen yerini alır. Herkes gibi ben de çok severim. Yeşillik, baharat ve bol ekşi kullanarak kendi yorumum ile yaptığım kısır tarifini sizlerle paylaşıyorum.

Malzemeler:

1 su bardağı ince kısırlık bulgur (160 gr.)
1 su bardağı sıcak su      (200 ml.)

8-10 yaprak marul
5-6 dal maydanoz
1 adet kurusoğan

1 diş sarımsak ezilmiş
1 limonun suyu
Yarım bardak zeytinyağ (yaklaşık)
1 yemek kaşığı nar ekşisi
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı sumak
1 çay kaşığı tatlı toz kırmızı biber
Yarım çay kaşığı kimyon
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kuru nane
2 çay kaşığı tuz

salata tarifleri

    Sarımsak, limonsuyu, zeytinyağ, nar ekşisi, biber salçası, domates salçası, sumak, kırmızı biber, kimyon, karabiber, nane ve tuzu bir kasede karıştırdım.
kısır

    Tencereye ısıtıp ocağı kapattım. Bulguru ve kaynamış sıcak suyu ısınan tencereye koyup kapağını kapattım, bu şekilde ısı kaybı olmuyor. Arada bir kere karıştırdım. Bulgurlar 15 dakikada güzelce şiştiler. Şişen bulgurlara salçalı sosu ekleyip karıştırdım.
     Marul, maydanoz ve soğanı ince ince doğradım, bulgura ekledim tekrar karıştırdım. Başta sosu fazla gibi gelebilir,10 dakika dinlenince bulgurlar sosu içine çekiyor. Artık servise hazır. Afiyet olsun.
kısır tarifi

    
    

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder