Şebnem'in Ev hali

13 Şubat 2015 Cuma

KEPEKLİ POĞAÇA


mayalı kepekli peynirli poğaça
    Her zaman yaptığım mayalı poğaça tarifini bu sefer kepekli un ilavesi ile yaptım. Normal un ile yaklaşık olarak yarı yarıya kepekli un ekledim. İç malzeme olarak peynir ve maydanoz kullandım.

 
Hamur için malzemeler:
 
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı su
1 su bardağı zeytinyağ ( bardağı bir parmak eksik doldurun )
2,5 su bardağı kepekli un
3 su bardağı normal un
1 küçük paket instant maya
1 yemek kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
 
İçi için:
Yumurta beyazı
Peynir
Maydanoz
 
Üzeri için:
Yumurta sarısı
Şeker
Sıvıyağ


kepekli poğaça


Üstteki resim süt, maya, şeker. Alttaki su, sıvıyağ, tuz eklenmiş hali.. 
   
kepekli mayalı poğaça
Üstteki resim kepekli un eklenmiş. Alttaki beyaz un eklenmiş hali.

    Yoğuracağım kaba ılık süt, şeker ve mayayı aldım karıştırdım 10 dakika bekledim. Üzerine zeytinyağ, su, tuz ve kepekli unu ekledim, karıştırdım. Sıra normal una geldiğinde az az ekledim. İstediğim kıvama 3 bardak un ekleyerek ulaştım. Unun hepsini bir defada asla eklemeyin, sizin hamurunuzda farklılık gösterebilir. Kaba yapışmayan, yumuşak bir hamur elde ettim. Yarım saat mayalanmaya bıraktım.

mayalı poğaça
Hamur toparlandı. Alttaki resim 30 dakika dinlenmiş hali.
 
     Birkaç çeşit peyniri doğrayıcıda maydonoz ile birlikte kıydım, yumurta akını ekleyip karıştırdım. Mayalanan hamura peynirli malzemeden koyup istediğim şekli verdim ve tepsiye dizdim. Tepside 20 dakika beklettim. Yumurta sarısına bir tutam şeker, birkaç damla sıvıyağ ekledim ve poğaçaların üzerlerine sürdüm. 180 dereceye ısıttığım fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.
mayalı poğaça
Şekil verip tepsiye dizildi. Alttaki resim 20 dakika dinlenip yumurta sarısı sürülmüş hali.
 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder