Şebnem'in Ev hali

11 Şubat 2015 Çarşamba

BROKOLİ KÖFTESİ

  
brokoli köftesi
    Merhaba. Brokoliyi benim gibi çok sevenler olduğu gibi sevmeyenler de olabilir. İşte bu tarif onlara gelsin. Yanında sarımsaklı yoğurt ile eminim çok sevecekler.


500 gram brokoli (yaklaşık olarak)

Sosu içi :

1 şişe maden suyu.
1 yumurta.
1 su bardağı ekmek kırıntısı.
4 yemek kaşığı un (yaklaşık olarak)
Tuz.
Kimyon.

 Kızartmak için sıvıyağ.
 
    Brokoliyi parçalayıp sapları ile birlikte buharda pişirdim. Soğuyunca mutfak robotunda parçaladım. Çatalla de ezebilir veya küçük küçük doğrayabilirsiniz.
   Ekmeği mutfak robotunda kıydım.Yumurta, soda, ekmek, tuz ve kimyonu karıştırdım ve brokoliyi ekledim. Daha sonra toparlanıp köfte kıvamına gelene kadar kaşık kaşık un ekledim. Yaklaşık 4 veya 5 yemek kaşığı un alabiliyor.
    Tavaya çok derin olmayacak şekilde sıvıyağ ekleyip kızdırdım. Bir yemek kaşığı köfteden alıp tavaya koydum ve kaşığın tersiyle bastırdım ince bir şekil verdim. İki tarafını da güzelce kızarttım. Sarımsaklı yoğurt ile servis ettim. Çocuklar bu tarife bayılıyor. Afiyet bal şeker olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder