Şebnem'in Ev hali

20 Ocak 2015 Salı

Yoğurtlu patates keki

   
yoğurtlu patates keki

      Merhaba, bugün herkesin çok sevdiği patates ile bir tarif oluşturmaya çalıştım. Her şekle kolayca girebilen ve lezzetli bir malzeme. Her sofrada kendine kolayca yer bulabilen bir sebze.

Malzemeler:

3 tane haşlanmış patates.
100 ml. süt ( yarım su bardağı ).
1 adet yumurta.
3 yemek kaşığı un.
1 çay kaşığı kabartma tozu.
Tuz - karabiber.
 
Üzeri için:
Sarımsaklı yoğurt.
1 tatlı kaşığı biber salçası.
1 yemek kaşığı tereyağ.
yoğurtlu patates
patates keki
 
 
 
     Haşlanmış patatesleri çok küçük küpler halinde doğradım. Karıştırma kabına süt, yumurta, un, kabartma tozu, karabiber, tuzu aldım karıştırdım ve patatesleri ekledim. Büyük bir tavayı sıvıyağ ile yağladım, karışımı ortasına döktüm. Tahta kaşık ile eşit kalınlıkta yayıp kenarlarını düzelttim. Tavayı ocağa koydum, orta ısıda bir tarafı kızarınca bir servis tabağı yardımıyla diğer tarafını çevirip pişirdim. Salça ve tereyağını tavada soteleyip, bir iki kaşık su ile salçanın topaklarını açtım. Patates kekini büyük servis tabağına aldım. Üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sosu ekledim. Bu ölçülerle 4 büyük pizza dilimi kadar kek çıktı. Afiyet olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder