Şebnem'in Ev hali

9 Ocak 2015 Cuma

Tarhanalı sulu köfte

Terbiyeli sulu köfte
 
     Bildiğimiz nohutlu sulu köfte demeyin sırrı terbiyesinde :). Şebnem usulü dememin sebebi de, yemekleri karıştırma denemelerim sırasında keşfettiğim terbiye. 

 
 4-6 kişilik
Malzemeler:
 
Sıvıyağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
5 bardak sıcak su-tuz
1 çorba kasesi haşlanmış nohut
 
Köfte için:
200 gr kıyma (yaklaşık bir elma büyüklüğünde)
1,5 yemek kaşığı ince bulgur
1 orta boy kuru soğan
1 tutam maydanoz
tuz- karabiber- kimyon
 
 
 
Terbiye için:
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı tarhana
1 diş sarımsak
 
nohutlu sulu köfte
 
 
 
      Akşamdan bolca nohut ıslatıp sabah haşladım, fazlasını derin dondurucuya kaldırdım. Nohudum hazır yani. Köftesini hazırlayarak başlıyorum.Soğan ve maydanozu birlikte  robottan geçirdim, kıyma, bulgur baharatlar ile birlikte güzelce yoğurdum. Yuvarlak köftecikler yaptım. Köfteleri yuvarlarken ellerinize biraz sıvıyağ alın yuvarlayın daha kolay oluyor. Yemeğin zor kısmı böylece bitmiş oldu.
      Tencereye 2-3 yemek kaşığı kadar sıvıyağ ile birlikte salçaları koydum biraz kavurdum. Üzerine 5 bardak sıcak su ve 1,5 çay kaşığı kadar tuz ekledim. Kaynayınca nohut ve köfteleri ekledim yavaşça bir iki kere karıştırdım.
Terbiyeli sulu köfte
 
       Onlar pişedursun ben sarımsağı ezdim, yoğurt ve tarhana ile birlikte bir kaba aldım. Üzerine bir iki kepçe yemeğin kaynayan suyundan aldım karıştırdım. Kaynayan yemeğe karıştıra karıştıra ilave ettim. Bir kaç dakika daha kaynattım aldım. Yoğurt ve tarhana hafif bir ekşilik ile beraber yemeğin suyuna yoğun bir lezzet veriyor. Ben çok beğeniyorum, tarhanayı sevdiğimden midir nedir.  Tarhana yerine bir kaşık un da kullanabilirsiniz. Afiyet olsun.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder