Şebnem'in Ev hali

4 Ocak 2015 Pazar

SODALI KARNABAHAR KIZARTMASI

    
karnıbahar kızartması

      Karnabahar zamanı çok sık yapıyorum bu yemeği. Sarımsaklı yoğurt ile birlikte hepimiz bayılıyoruz. 


Malzemeler:

Orta boy bir karnabahar

Sosu için:

1 şişe soda (maden suyu)
1 yumurta.
 5 yemek kaşığı un (biraz tepeleme olmalı).
Tuz.
Kimyon.

Kızartmak için sıvıyağ.


    Karnabaharı kökünden ayırıp yıkıyorum. Buharda 15 dakika kadar haşlıyorum.
karnabahar kızartması
 
    Sosu için yumurtayı çırpıyorum soda, tuz ve kimyonu ekliyorum. Daha sonra kaşık kaşık karıştırarak unu ekliyorum. Karnabahara tuz eklemediğim için sosun tuzunu bol tutuyorum.





karnıbahar kızartması
 
     Bu aşamada tercih edilen yöntem karnabahar çiçeklerini sosa bulayıp kızgın yağda her tarafını kızartmak. Bir kısmını bu şekilde yaptım. Ama benim tercih ettiğim yöntem, karnabaharları sosun içine küçük küçük doğrayıp karıştırmak. Daha sonra mücver gibi birer kaşık tavaya koyup köfte gibi kızartmak. Bu yöntem bana pratik geliyor çünkü derin yağ gerekmiyor ve bütün karnabahar ve sos aynı anda bitiyor. İşte sonuç, afiyet bal şeker olsun.
karnıbahar kızartması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder