Şebnem'in Ev hali

6 Ocak 2015 Salı

PIRASALI BOŞNAK BÖREĞİ

  
    
                          boşnak böreği,çarşaf böreği
      Boşnak böreği veya çarşaf böreği, alışınca hazır yufkadan börekler daha farklı geliyor. Bu gün pırasalı yaptım, bakalım nasıl yapmışım. Ben su ve tuzu kabıma aldım elenmiş unu
yavaş yavaş ilave ederek 10 dakika yoğurdum. Üç bezeye ayırıp bir saat dinlendirdim.
Malzemeler:
5 su bardağı un elenmemiş (660 gr geldi kullandığım un)
2 su bardağı su (400 ml)
1 tatlı kaşığı tuz



boşnak böreği, çarşaf böreği
Sağ alt köşedeki 1 saat dinlenmiş hali.
 
Hamur dinlenirken diğer malzemeleri hazırladım.
İç malzemeleri:
Yarım kilo pırasa
1 küçük fincan pirinç
1 yumurta
Karabiber, kimyon, tuz
1 küçük fincan sıvıyağ
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
                                       boşnak böreği,çarşaf böreği
     Pirinci üstünü bir parmak kadar geçen suda kaynatıp kısık ateşte 10 dk pişirdim. Pırasaları ayıklayıp yıkadım doğradım. Bir kaşık yağda soteledim. Soğuduktan sonra baharat ve yumurta ile karıştırdım. Sıvıyağ ve tereyağı birlikte ocağa alıp yakmadan erittim.
                                       boşnak böreği,çarşaf böreği

    
     Dinlenen bezelerden birini masaya aldım az un ve merdaneyle servis tabağı büyüklüğünde açtım.İki kaşık hazırladığım yağdan üzerine sürdüm 5 dk dinlendirdim. Sonra kenarlarından az az çekerek döne döne biraz büyüttüm. Bu sırada ortası incelmiyor sadece dış kenarlar açılıyor.
                                       boşnak böreği,çarşaf böreği

     Biraz açılıp dış kenarlar incelince iç malzemeden koydum ve çekerek üstüne kapattım. Bu işlemleri hep daireyi aynı yönde dönerek yaptım.
                                        boşnak böreği,çarşaf böreği

     Daha sonra sol alt resimdeki gibi parmaklarımın dış tarafıyla yarım tur kadar sarıp, sağ alt resimdeki gibi bütün parmaklarımı kullanarak geri çektim. Bu işlem sayesinde ortadaki açılmamış hamur da açılmaya başlayacak. İçi koyduktan sonra özellikle dış kenarlara gelecek şekilde biraz yağ serpiştirin. Daireyi aynı yönde dönerek sarıp çekmeye devam edin.
                                       boşnak böreği,çarşaf böreği
 

     Bu şekilde ortadaki hamur da incelecek ve börek oluşmaya başlayacak. Sol alt resimdeki gibi artık örtünün deseni görülecek kadar incelecek ve yırtılmaya başlayacak. Hemen bütün ruloyu sarın ve bitti. Artık tepsiye istediğiniz şekilde alın, üzerine kalan yağdan sürün ve pişirin. 200 dereceye ısıtılmış fırında 30-35 dakika yeterli.
                                      Boşnak böreği,çarşaf böreği
 
    Bu börek için bir pamuklu sofra bezi veya masa örtüsü edinmeyi unutmayın. İlk kez yapacaklar masada oklava ile biraz büyütüp yağlayabilirler, daha sonra biraz çekiştirip sarabilirler. Başlangıç için daha kolay ben de öyle yapmıştım. Şöyle...
                                      boşnak böreği,çarşaf böreği
 
     Bu da tepsiden kalan :) afiyet olsun.
boşnak böreği,çarşaf böreği









 
                                                              
 
 
 
 
 
 
 
    
  
 
 
 
 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder