Şebnem'in Ev hali

16 Ocak 2015 Cuma

Pankek

    
                     pancake
     Pankek daha önce hiç yapmadım. Bir çok tarife baktım, genelde 3 yumurtalı tarifler vardı. Yumurta  kokusu gelir mi yerken bilemedim. Ben de kendi tarifimi kendim yarattım. Krepten yola çıkarak bu pankekleri oluşturmuş oldum. Sonuç, ev sakinleri de ben de beğendim.


Malzemeler:

1 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 büyük yumurta
1 yemek kaşığı tozşeker
1 tutam tuz
1/2 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu (fazla doldurmadan)
1/2 çay kaşığı karbonat

     Yumurta ve şekeri elektrikli çırpıcı ile köpürttüm, sütü ekledim. Un, tuz, vanilya, kabartma tozu ve karbonatı beraber eledim. Kuru malzemeleri de karışıma ekleyip karıştırdım.
pankek
     Tavayı ısıttım, hafif yağladım. Bir küçük kepçe yavaşça tavanın tam ortasına döktüm ve ocağın ayarını düşürdüm. Çabuk yanıyor yoksa. Üsteki fotoğraftaki gibi gözenekleri görünce hemen çevirin. Benim ölçü ve kaplarımla 5 tane, tatlı tabağından küçük pankek çıktı. Ben bal ve kaymak ile çok yakıştırdım. Tuzlu da denemek isterdim ama bana kalmadı az olduğu için. Afiyet olsun.
pankek
mini pankek

       Bunlar da yemek kaşığı ile tavaya döktüğüm mini pankekler.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder