Şebnem'in Ev hali

14 Ocak 2015 Çarşamba

Mantı tarifi

    
mantı tarifi
     Evde yapılmış mantı gibisi yoktur. Ben de iyi hamur açamadığım halde azim ile yapmaya devam ediyorum. Hazır mantılardan çok çok daha lezzetli oluyor.Çocuklar bile hazır mantıyı beğenmiyorlar arık. Mantı yaparken yardımcınız var ise süper olur. 
Ben yardımcımı ufaktan 2 senedir yetiştiriyorum :)
Kendisi de çok hevesli görüldüğü gibi.
mantı


Malzemeler:
1 yumurta
1 su bardağı su
500 gr un yaklaşık 4 su bardağı
Tuz

İçi için:
200 gr kıyma
1 kuru soğan
tuz-karabiber
 
Üzeri için:
 
1kaşık domates salçası
Tatlı kırmızı toz biber
Sıvıyağ
Tereyağ
Sarımsaklı yoğurt
 
 
     Unu eledim, 2-3 kaşığını hamuru açmak için ayırdım. Yumurta, su, un ve tuz ile hamur yoğurup, 2 beze olarak 1 saat dinlendirdim. Kıyma, soğan ve baharatları yoğurdum. Sırayla bezeleri açtım, karelere kestim. İçlerini koyup bohça şeklinde kapattım, yağlı kağıt üzerine dizdim. Kaynayan suda 10 dakika pişirdim. Servis ederken üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sos ekledim. Bizim mantılar üçgen ve bohça şeklinde karışık oldu. Kızım genelde üçgen kapatıyor. Kayserili hanımların eline su dökemeyiz ama elimizden geleni yapıyoruz. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder