Şebnem'in Ev hali

23 Ocak 2015 Cuma

KREMALI KÖFTE

 
   
kremalı köfte
     Merhaba. Her zaman yaptığım köfte tarifimi krema ile buluşturdum. Köfte tarifim değişik gelebilir, ama hiç şüpheniz olmasın herkes bayılacak. Hazır köftelere benziyor, krema ile birleşince daha da bir lezzetli oldu. Eşim şimdiye kadar yaptığın en güzel köfte dedi. Bu bir iltifat mı hakaret mi bilemedim :).Buyurun tarifime.


6 kişilik
Malzemeler:

500 gram köftelik kıyma.
1,5 su bardağı ekmek
1/2 bardak süt
1 çay kaşığı karbonat
1 büyük kuru soğan
Çeyrek demet kadar maydonoz
2 diş sarımsak
Karabiber, kimyon, sumak, pul biber, tuz

1 paket krema
Spagetti
köfte tarifi

    Ekmekleri rondoda parçalayıp 1,5 bardağını kabıma aldım. Üzerine süt ve karbonatı ilave ettim. Soğan, maydanoz ve sarımsağı da rondoda kıydım ekmeklere ilave ettim. Kıyma ve baharatları ekleyip güzelce yoğurdum. Buzdolabında yarım saat dinlendiriyorum. Bu sefer vaktim yoktu derin dondurucuda 5-10 dakika dinlendirdim. Bu tarif için küçük köftelere ihtiyacım vardı, ceviz büyüklüğünde yarım köfte kadar parçalar aldım yuvarladım. Yuvarlarken avcumu sıvıyağ ile yağladım böylece daha kolay şekil alıyor  ve muntazam oluyorlar. Dolaba dinlenmeye bıraktım. Bu arada spagettiyi pişirdim, süzmeye aldım. Tencereye yarım paket kremayı aldım kaynayınca spagettiyi ve tuzunu ekledim. Tavayı ısıttım köfteleri yağsız olarak tavayı sallayarak kızarttım. Köfteler kızarınca kalan yarım paket kremayı ekledim karıştıra karıştıra kremayı çekene kadar pişirdim. Spagetti üzerinde servis ettim. Ben yarım paket spagetti yaptım, siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Afiyet olsun.
kremalı köfte tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder