Şebnem'in Ev hali

10 Ocak 2015 Cumartesi

Kolay krem karamel

    
krem karamel

     Merhaba, bugün sütlü tatlı yapalım. Sütlü tatlıların hepsi çok sevilir fakat krem karameli çok yumurtalı olması sebebiyle benim gibi tercih etmeyenler oluyor. Bu krem karamel hem kolay hem lezzetli hem de bir yumurtalı. Annemden öğrenmiştim 20-25 senelik bir tarif.
Tabi ki benim deftersiz tariflerimden, bir iki kere yapılınca unutulmuyor. Denedikten sonra hayran kalacaksınız garanti ediyorum, tadı nefis.

kolay krem karamel

Malzemeler:  
 
1 litre süt                 
1 su bardağı şeker
1 yumurta
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Karamel için
1 çay bardağı şeker                                                                            
krem karamel

     Önce 1 çay bardağı şekeri bir sahan veya tavada karamel yapıyorum. Şekeri karıştırmayı hiç bırakmadan topak kalmayana kadar eritip hemen ocaktan alıyorum ( Yakarsanız karameliniz acı olur!) Kaselere birer yemek kaşığı paylaştırıyorum. 8 kaseye tam geliyor. Aman elinize damlatmayın dikkatli olun. Sahanı bırakın lavaboya soğusun, sıcakken su değerse sıçrar üstünüze. Suda bekleyince yada makinede kolayca çıkıyor kalan karameller.
krem karamel
 
     Ocağı açmadan, tencereye şeker, un  ve yumurtayı alıyorum bir tel çırpıcı yardımıyla karıştıra karıştıra sütü ekliyorum (Unu yemek kaşığına ne kadar doldurmanız gerektiğini yukardaki fotoğrafta gösterdim). Daha sonra ocağı açıyorum kaynayana kadar karıştırmayı bırakmadan pişiriyorum. Göz göz olunca vanilyayı ekleyip bir taşım kaynatıp ocaktan alıyorum
krem karamel
 
 
     Kaselere paylaştırıyorum. Soğuyunca buzdolabına kaldırıyorum. Sütlü tatlıları dolaba kaldırırken hep streç film ile kapatırım, üstünün kuruyup kabuk olmasından hoşlanmıyorum. 
     Önemli uyarı! Bu tatlıyı bir gün önceden yapmakta fayda var. Benim başlık resmimde gördüğünüz 20 saat beklemiş hali. Bekledikçe karamel sulanıyor, hem tatlıya lezzet veriyor hem de tatlının kaselerden kolayca çıkmasını sağlıyor. Servis edeceğiniz tabağa ters çevirin hafifçe silkeleyin. Bir günden az beklerseniz 10-12 saat gibi kenarlarını parmağınız ile veya bıçakla kurtarın sonra ters çevirin. Afiyet olsun.




 




 







 

 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder