Şebnem'in Ev hali

13 Ocak 2015 Salı

Ekmek yapma makinesi ile ekmek yapımı

 
EYM ekmeği

    
     Ekmek yapma makinesinin konforlarından bahsetmiştim daha önce. Bunlardan biri de programlama özelliği. Akşam baktım ekmek az kalmış, hiç dert değil. Yatmadan önce malzemeleri içine koydum. Programı, saat kaçta hazır olmasını istiyorsam o kadar erteledim. Sabah saatimin alarmı çalmadan ekmek kokusu ile uyandım. Bir de güzel olmuştu mis gibi sıcacık...
ev ekmeği

EYM temel ekmek

     Makinanın kazanına malzemeleri yazdığı sıra ile koydum.1. programını seçtim. 500 gramlık
ekmek 3. kabuk kızarma seviyesine ayarladım.

Malzemeler: ( 500 gr ekmek için )

3,5  k.k.   sıvıyağ
190 ml.   su
1     k.k.   tuz
2,5  k.k.  şeker
1,5  ç.k.  süt tozu
350 gr.   un
1     k.k.  maya

   * k.k. tatlı kaşığı, ç.k. çorba kaşığı demek makinenin içindeki ölçü kaşığı ile ölçüyorum.
   * Süt, yumurta gibi bozulacak veya bozulma ihtimali olacak malzemeler kullanırken program erteleme yapmayın.
     Makineler mayalama sıcaklığını ve süresini tam ayarladığı için 1 tatlı kaşığı maya ile kocaman ekmek oluyor. Evde ekmek yapmayı deneyin çok zevkli. Müsait olduğum zamanlar elde yapıyorum ekmeği. Hamur ile uğraşmak dinlendiriyor, terapi gibi. Herkese kolay gelsin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder