Şebnem'in Ev hali

22 Ocak 2015 Perşembe

Ballı ıspanak sapı salatası

    
ballı ıspanak sapı salatası

    Merhaba, herkese sevgiler.  Tarifimdeki sosu ilk kez yaptım, tabi yine doğaçlama olarak. Sonuç şahane bir sürprizdi benim için. Mutlaka deneyin, ıspanak sapları hiç bu kadar lezzetli olmamıştır. Bende yarım kilo ıspanağın sapı vardı, sosu biraz fazla geldi. 2-3 kişilik gibi oldu. Acı oranını zevkinize göre ayarlayabilirsiniz , ya da tatlı pul biber kullanabilirsiniz.
 
Malzemeler:
 
Ispanak sapları
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı sirke
Yarım limon suyu
Bir diş ezilmiş sarımsak
1 tatlı kaşığı bal
Acı pul biber
Tuz
ıspanak sapı
 
     Ispanak saplarını kaynayan suda 10 dakika pişirdim. Daha sonra soğuk suya aldım ve süzdüm. Diğer malzemeleri bir kaseye alıp güzelce çırptım, biraz kıvamı koyulaştı. Servis edeceğim tabakta ıspanak saplarını ve sosu karıştırdım. Ekşiyi her zamanki gibi bol kullandım siz azaltabilirsiniz. Bal ise ilk defa kullandım, her şey çöpe gidecek diye biraz korktum açıkçası . Ama denemeden bilemezdim.  Ekşi, tatlı, acı aynı tabakta hoş oldu. Afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder