Şebnem'in Ev hali

21 Ocak 2015 Çarşamba

Anne kurabiyesi



anne kurabiyesi
 
     :)) Adı bu kadar güzelken tadı kötü olabilir mi? Her annenin bir kurabiye tarifi vardır. Bende de birkaç tane var fakat en sevdiğim tarif bu. Orijinal tarif ile tabi ki oynadım, huyum böyle tariflerde sevmediğim malzemeleri sevdiklerim ile değiştiririm. 
Orijinal tarif margarin, ben sadece tereyağ kullandığım için değiştiriyorum. Ayrıca vanilya var, kullanmayı tercih etmediğim için limon kabuğu ekliyorum. Üstüne de sadece toz şeker kullanılıyor, ben fındık ve ceviz sevdiğim için onları da kullanıyorum. Buyurunuz  başlayalım. Tarif bardak ölçüsü, gram ile ölçülendirmeye çalıştım.
anne kurabiyesi


Hamur için malzemeler:
 
1 su bardağı yoğurt (220 gr )
1/2 paket oda ısında tereyağ (125 gr.)
1,5 su bardağı tozşeker ( 300 gr )
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı karbonat (5-6 gr )
1 limon kabuğu rendesi
4 su bardağı un (500 gr. )
 
 Üzeri için:
1 yumurta akı
Toz şeker
Fındık kırıntısı
Ceviz


kurabiye tarifi

 
     Un hariç hamur malzemelerini karıştırdım. Sonra elenmiş unu ekleyip yoğurdum. Ele yapışan bir hamur oluyor fakat avucunuza aldığınızda düzgün yuvarlanıyor. Ben elimi temizleyip bir kaşık ile avcuma alıp şekil veriyorum.
anne kurabiyesi
 
     Cevizden daha iri  yuvarladım, önce yumurta akına sonra tozşeker veya fındığa batırdım. Bir kısmına ceviz koydum. Yağlı kağıda dizdim. 180 dereceye ısıtılmış fırında 25-30 dakikada pişiyor. Ben 27 dakika pişirdim. Üzerleri hafif pembeleşince hemen çıkarın, yoksa çok kuru olur. Bu tarif ile 20-22 tane kurabiye çıkıyor.  Afiyet olsun.


ev kurabiyesi

 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder