Şebnem'in Ev hali

30 Aralık 2014 Salı

Zeytinyağlı kuru patlıcan dolması


     Zeytinyağlı kuru patlıcan dolmasına bayılırım. Tabi ki tarifim tamamen kendi damak zevkime göre. Patlıcanları yumuşayana kadar haşladıktan sonra soğuk suya alıp süzdüm. Kuru soğanı zeytinyağında soteleyip yıkanmış pirinçleri ekledim
biraz daha kavurdum. Limon suyu, maydanoz, nane, karabiber, tuz, şeker ve suyu ekledim kaynayınca ocağı kıstım 5 dk. pişirdim. Ben zeytinyağlı dolmaları beyaz seviyorum yani salça ve domates koymuyorum. Ekşisini de baskın seviyorum. . Patlıcanları doldurduktan sonra üzerine 1 bardak su koydum. Kaynayınca kısık ateşte 15-20 dk. pişirdim. Benim malzemelerim ile 20 tane dolma çıktı. Gelelim Şebnem usulü dolmanın ölçü ve malzeme listesine.

Kuru patlıcan
1,5 su bardağı pirinç
3 orta boy soğan
Maydanoz
1 limon
1 tatlı kaşığı nane
1 tutam karabiber
1 kesme şeker
Tuz
Afiyet olsun.

 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder