Şebnem'in Ev hali

28 Aralık 2014 Pazar

Mutfağımın incisi kuru fasulye

                                        kuru fasulaye tarifi
     Eveeet! Bu günde akşam yemeği yapma vakti geldi çattı. Tabi her zaman ki gibi yemeğime bir gün önceden karar verip hazırlığımı yaptım. İyi bir kuru fasulye pişirmenin altın kuralını uyguladım.Kuru fasulyemi güzelce yıkayıp
biraz kimyon eklediğim suda akşamdan beklettim. Böylece  gazını bu suya bırakacak. Soğanı az yağda biraz çevirdikten sonra salçaları da ekledim birlikte biraz daha soteleyip güzelce yıkayıp süzdüğüm kuru fasulyeleri ekledim. Tuz, karabiber ve kimyonu da ekleyip şöyle bir karıştırdım. Üzerini kapatacak kadar su ekleyip düdüklü tencerede 10 dk. pişirdim.
 
Malzemeler:
 
1,5 su bardağı kuru fasulye
1 orta boy kuru soğan
Yarım yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Tuz
Birer tutam karabiber, kimyon
3,5 bardak su

 





 
        Kuru fasulye mutfağımın incisi çünkü hepimiz severek yiyoruz ve yapması çok kolay. Çocuklar için çok besleyici ve faydalı olması da tabi ki çok önemli. Yeni evliyken yapamadığım yemekler arasında birinci sıradaydı niyeyse :)) şimdi anlamakta zorlanıyorum. Eminim aranızda kuru fasulyenin tarifi mi olur diyenler vardır ama bilmeyenleri de düşünerek ayrıntılı ve ölçülü bir tarif verdim. Yanına da pirinç pilavı ve salata ilavesi ile bu gün de karnımız doyacak inşallah. Herkese afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder