Şebnem'in Ev hali

29 Aralık 2014 Pazartesi

En pratik krep tarifi

                                       
     Çocuklar kahvaltıda krep yemeye bayılıyorlar. Ben de okul sabahları hafta da bir yapıyorum malum pişirmesi uzun sürüyor. Akşamdan hamuru hazırlayıp buzdolabına kaldırıyorum biraz daha vakitten
kazanmış oluyorum. Krep yapmayı tabi ki annemden öğrendim ve hiç bu tariften şaşmadım. Göz kararı yapıyorum ama sizin için ölçülendirmeye çalışacağım.
 
Malzemeler:

2 yumurta
2,5 su bardağı süt
2 su bardağı un
Bir tutam tuz



 
     Yumurtayı çırparak sütü ilave ediyorum. Üzerine de eleyerek unu ekliyorum. Krebin kıvamı ve pişirme tekniği önemli olan. Tavayı bir iki damla sıvı yağ ile yağlıyorum sonra havlu kağıt ile fazlasını alıyorum. Bu işlem tek seferlik başka yağ kullanmıyorum. Orta ile kısık ateş arasına ayarlanmış ocağa koyup ısıtıyorum. Isınan tavayı elime alıyorum yani ocaktan kaldırıyorum. Böyle yapmazsanız ocaktayken hamuru dökerseniz şekilsiz ve kalın bir krebiniz olur. Bir kepçe krep hamurunu ortasına döküp hızlıca döndüre döndüre tavaya yayıp hemen ocağa geri koyuyorum. Bir yüzü pişince diğer yüzünü de pişirip krepleri üst üste bir tabağa alıyorum.  Artık balla mı yersiniz peynirle mi tatlı tuzlu hiç farketmez herşey ile yakışıyor. Soğuk da harika oluyor. Hadi afiyet olsun.

       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder